Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 20, 2011

Sambungan kisah "berisi"

  Lama betul x hapdate blog...jadi x rajin,asal pegang laptop hati rasa sedih,lagi nak berbloger?...x tau nak citer aper...walaupun mmg nak bercerita....ingat lagi x pasal entry "berisi"?...mestilah korang ingt kalau korang bca semua kan?...mengidam macam2...nak itu nak ini...excited kot sebb mak bidan bagi beit ku berisi...haruslah...lepas tu dgn perubahan..(badan betul2 berisi),dgn alahan masa mengandung anak sulung...tp hati x confident aku"berisi".Sebab tu x terpikir nak buat pengesahan kat klinik...sebab 2 kali buat pregnnt test...keputusannya -ve.Tpi sumer org pandang aku dorg kata aku mengandung...so aku x amik port dlm hati "kalu betul alhamdulillah...kalau x x perlah"...sampai kawan aku siap pos baju pregnant di yg lama2...punya confident kan.

  Dalam masa yang sama aku kerap sakit perut,selera makan x menentu...kerap mual2 dan loya...x boleh makan pedas kerap sangat,x boleh bau rokok...keadaan sama mcm mengandungkan Danish...but aku still buat bodo...tiba2 tergerak nak buat pemeriksaan sebab En.Asben risau...katanya "kalau x mengandung x der pape x per yang..i takot sakit lain...."..erkk..terkedu jap...dlm hati betul gak.

  Selang beberapa minggu aku buat appoinment dgn Dr.Zahim..Dr.Homopathy...aku x tau kenapa aku pilih Homopathy...mungkin sebab kaedah rawatan yg mudah dan agak berkesan...dan...setelah di periksa muka dia agak berkerut2 nak menyampaikan..aku berdebar2 macam result S.P.M nak kuar dulu.

  Aku dikesan mengidap Tumor / Ketumbuhan dlm usus kecil...dan aku...aku lupakan hasrat memiliki baby sebab keadaan x mengizinkan.

  History family aku mmg ader "Kanser"...tp aku belum sampai tahap kanser tapi kemungkinan masih ada...kalau korang...aper korang rasa?...aper perasaan korang masa tu?...kaki bengkak sebab simptom dah sampai jantung...tp aku bersyukur sebab keadaan aku masih boleh diubati tanpa kaedah pembedahan...hanya kaedah heomopathy...walaupun tumor masih kecik,tp sakit tetap rasa.

  Dlm masa rawatan Dr.Zahim kesan sebab2 macammana aku boleh dapat tumor...sebab menurut org cerdik pandai Heomopathy "Tumor" tu penyakit mengarut.Ada 3 punca kita boleh kena Tumor...

1) makan x jaga
2) Stress / kemurungan yg teruk
3) gangguan jin

  Dan aku menurut Dr.Zahim disebabkan "kemurungan" yang teruk.Dan aku megiyakan...x perlu aku story kat sini kenapa lak aku murung...itu cerita peribadi la kan...sebab macam aku cakap Heomopathy akan mengesan  penyakit yang kita x jangka...yang kita x fikirkan.Duduk...tadah tangan...pastu ada mesin penilik yang akan menilik.Dari situ taulah...korang sakit apa...so for full treatment....12/2 aku pegi lagi untuk result samaada kanser atau bukan....so damned ngeri...tp aku masukkan sikit kekuatan yang tertinggal2 tu...sapa x takut mati...tp semua mmg akan mati kan.

  Tak tau nak cakap camaner ngan En.Asben bila balik dari klinik.En Asben tenang jer...tp dia lega sebab dapat tau awal kan cuba kalau dapat tau masa dah besar perut nanti...lg masalah kan...dia ckp baby tu bukan rezeki kami...terima jerlah.Mungkin ada hikmahnya kan.

  Wallahualam...allah maha mengetahui.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...