Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, July 23, 2012

 Giler kentang...last entry puasa tahun lepas.Mak aiii....hari ni...hari ke-3 dah kiter puasa..baru aku bukak blog aku...tu pun pasal cari resipi kuih siput rangup....nak komen kat post member tu nk kene log in dulu,tu yg "termasuk" nih....ahahah...termasuk,x leh blah.

 Blog sendiri kot,singgah jap...ahahah,sebelum terlewat,Selamat berpuasa,selamat menyambut kedatangan Ramadhan to everyone out there...seluruh umat islam dimana2 pun...mcm sumer dok usha entry aku kan.Dah 3 hari kiter berpuasa...aku sehari pun x start lagi...adoihhhh...org pompuan kan...paham dah ler.


 Layan pages ni jap...story sket2...mana tau sket2 ni,leh jadi lebih sket...pastu,berterusan....insyaallah.Pernah terfikir nak "tutup" jer blog nih...tp bile dah bukak ni,sayang lak....mmg la aku x rajin menulis kan,sebabnyer mmg masa aku x mengizinkan aku drop by even sesaat...bayangkan betapa aku bz.....kalah en.Boss....

 Ekceli enjoy gak la nak luahkan hati kat sini...x der la krisis aper kan...just frust sket..bukanla frust nonggeng putus cinta tuh...ni frust x dapat buat sample kuih raya on time.Korang dah buat kuih raya?...Giler awal nak buat,mau x sempat sampai raya tinggal tong jer.

  Semalam,hari ke-2 puasa,baru terhegeh2 nak buat sample kuih raya,bayangkanlah kalau dah buat keje last minit...mana la nak dapat result yg best kan...kuih gunting hangus walaupun bukan directly aku yg hanguskan...rugi 1/2kg tepung...tp x perla,permulaan...aku akan perbaiki.Biscotti cam was2 je jadi...but after refer back kat sumber2 resipi...it is "biscotti" yg ku sangka x jadi...senyum sket,hati lega.

 Malam ni bercadang untuk teruskan projek kuih raya...sebab bercadang nak tambah duit raya,almaklumlah...tahun ni giliran raya kat Klang...kampung halaman aku...encik suami dah setuju unutk beraya kat Klang jer...walaupun aku tau dia nak balik kampung...aku tak kejam tau,kitorang dah lama amalkan sistem giliran...cuma biasalah,sebab kg jauh dan dek sebab mmg family dia kat sana so bile raya mmg agak terasa la kan.Aku mmg raya ke x raya hari2 jumper adik-beradik...so aku ada gak terfikir utk batalkan sistem giliran tuh....cumer belum dibawa berbincang ke peringkat tertinggi lagi la.

 Cheh...lari tajuk lak...ketepikan soal rya di mana tahun nih....mlm ni mohon di izinkan-Nya,misi  kueh raya menjadi.Sementara tgh bersemangat...aku ni org kata "Hangat2 taik ayam..."kang dah sejuk...langsung tinggal acuan kueh raya tu semua...akak jalan2 cari kueh raya kat Jln.TAR...haru..."

 Bz sebenarnyer nih...nak sambung keje sket,pastu...luangkan masa sket upload story lain...cauuu.... :P



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...