Friday, December 17, 2010

Aku dan Samosa x boleh dipisahkan.

  Ingat tak entry aku pasal kasih En Asben dan samosa ayam tu...hehe...kan aku cakap kalau rezeki da tertulis ada mmg ada kan,cam biasalah...sebab kete kat bengkel lagi so balik keje still dgn transport awam.Balik keje kul 6pm...entah naper sekali lagi karipap ayam muncul dalam kotak pikiran.Korang tau x betapa jauh aku kene jalan dari opis ker bustop?...ha sila teka...lebih kurang 100m laa...jauh x??pada aku yg x suker exercise mmg jauh ok...adik aku lak,dia x boleh dok diam saja...dia mesti nak makan,sebokla tgh tunggu bas nak cari "geget2"...haa tau tak geget2 tu aper?...hehe..geget2 tu bahasa untuk menggantikan kudap-kudap  makanan ringan.

** ni la ruper geget2 **

  Dlm dia sebok dok berkira2 nak geget2 apa...tetiba...'ting'...tergambar samosa ayam...agak mustahil la nak dapat memandangkan sampai klang mesti kul 7.30pm...kuih mesti dah habis...kan aku ada cakap kedai tu tutup kul 7pm...hampa gak la memandangkan percent untuk dapat makan sekalilagi tipis...tp dlm hati kuat mengatakan aku akan dapat ok...so hari selasa...aku kuar ofis sharp kul 6pm x nak terlepas bas mini kul 6pm tu,dapatlah aku sampai klang awal...hampa...bas mini terlewat,mungkin sebab hujan.

 Hari Rabu kuar opis sharp 6pm...bas pun naik awal..dan u oll guess what?...aku sampai Klang awal kul 6.45pm ok...hati bunga2...dalam kepala...karipap 3 segi...karipap 3 segi...langkah laju,sampai adik aku terkial2 nak mengejor langkah aku....sampai kat kedai kuih tu...owhh no...tinggal keropok leko dan kuih masalodeh...aku x ceria mcm tadi,adik aku sengih jerk...xper esok masih ada...(semangat kental ok).

  Hari Khamis...terlewat 5minit kuar opis...tp x la terlepas bas...dalam kepala focus karipap 3 segi,hehe...sampai Klang kul 7.10pm...agak hampa gak la...dlm kepala da leh agak kedai tutup...tp dlm hati kuat mengatakan aku akan dapat makan karipap 3 segi...tp ada masalh lain lak,aku x ada duit kecik...paling kecik RM5...xkan aku nak bayar kuih dgn RM100,aku mmg nekad kalau ada aku nak beli 5...sebijik RM1...kalau aku pakai RM5 tu...xkan nak bayar tambang bas dgn RM100 kot...owhh no...nampaknyer beli 2 atau 3 ketul jerla...

 Korang tau x betapa feberetnyer kuih tu kat aku selang 3kedai lagi aku dah nampak "muncung" karipap 3segi tu...huahuahua...aku dapat,tp aku nampak satu jer...jadilah,satu pun satu lah...lepas kan mengidam...laju langkah aku...adik aku tunggu kat bas,x larat nak layan "gila" kak long dia...sampai kat situ...owhh no...(sekali lagi)...ader 4 ketul...wow...x banyak citer kuarkan RM5 dgn mata bersinar...ada belen sengget kan...hah...cukuplah tambang bas...hehe...kan da cakap kalau ada rezeki kita,aderkan...usaha tangga kejayaan...

  Sampai umah dgn bangga dan gembira berceerita kat en asben...yang aku "mencapai kejayaan" besar..huahuahu...yerkan...yerkan...?setuju x...1biji untuk adik aku yg bersabar dgn aku...1biji untuk en asben coz dia pun dah mula suka karipap 3 segi tu...2 biji untuk aku...ahakss...(buruk lantak)..eyy..kemestian ok...5 ketul letak depan mata pun aku leh habeskan tanpa pelawa saper2 ok...



  Pastu kami berdua makan dgn romantik sekali...sambil on9...heheh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...