Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 14, 2010

"Patah Kaki..."

 "Patah kaki..."...lagi sekali...bukan patah kaki aku...kete masuk workshop lagi,lagi tahu...selang sebulan masuk bengkel....aku ingat mula2 pasal aircond,Ogos 2010..kopak..RM900...pastu bulan October'2010...hangus RM1500...ada yang x beres kat sini ok...ni bulan November'2010...RM900 - 1000 lagi...gear box nak kene tukar seketul...hello...what the hell...bengang,nak tukar kete?oopss...en asben x setuju,belanja sedia ada pun belum beres tahu...nak tambah hutang lak...owhh no...ada lak yang kene "fire"...huhu,x mo...x mo...



  Nasib baik en asben dah member ngan budak bengkel,kete parking bengkel...bebudak tu kasik pinjam motor,tp motor jer lah kan...lelebih kang harus kene kuar duit untuk sewa kenderaan ...ok.So every morning kitorang naik motor lah g kerje...azab tau...satu,coz dah lama x naik motor...lama gila(kat kedah biasalah naik motor...sebab p keje pun 10minit jer perjalanan...maksud aku untuk perjalanan jauh...)dahlah perjalanan ke tempat keje amik masa 40minit...ikut highway,kalau ikut jalan biasa...kematu...dgn traffic light,dgn sesak penuh kereta...and sila tahu aku sgt takot naik motor dgn bersesak kat jalanraya sebab aku pernah xcident...tercampak kat tgh highway..maser muda2 la...owhh,kenangan pahit.

  Keduanya..aku ngan en asben sesama "comel"...naik kris...aku rasa kriss tu pun cam x larat jerk nak gerak,tambah2 tang naik bukit...giler kentang,rasa en asben dah pulas minyak abes tuh...kat situ jerk aku rasa...rasa nak turun jerk dari motor..malu,da berat...x taula..mmg da berat ker...pasal berat dose...dua2 pun yer kot..hehe...

 Last but not least sebab baru2 en.asben xcident naik motor org langgar...jadi itu lebih menakotkan aku...tp nak buat macammaner kan...buat masa ni,pakailah motor dulu,pakai kete cam tu lah...kalau x xcident...dia meragam tang lain.

  Tapi En.asben pun satu,dulu time kat Kedah..maintainance kereta sgt terjaga...rajin jer ke bengkel baiki apa yg patut..yang x patut tukar pun tukar..pindah KL semula...cuci kereta sebulan sekali belum tentu...i was wondering y....skang bila da dtg hal berturut2 cm ni,baru berkira2 untuk buat penjagaan kereta dgn rapi...setelah kopak ribu riban...huhu...

**kalau ada rezeki..kau kan jadi milikku**
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...