Saturday, December 11, 2010

Kasih Asben dan Samosa Ayam.....

  Korang tau kat sebelah tu gambar kuih aper....haaa,tu gambar kuih samosa and it's my feveret ok.Tak kan ada kat tempat lain,hanya ada di Klang kat "Emporium Makan" lama...ekceli kat tempat lain pun ada tp dorg malas sebab tu x sesedap yang kat klang punye....dorg suka buat pakai kulit popia yang readymade...no no no...samosa korng kene tau,nak sedap kulit kene buat sendiri...sampai hari ni aku x pernah lg jumpa samosa mcm yg kat klang tu kat tempt lain...sila beritahu aku kalau ada di tempat lain ok.

  Bukan mak citer asal samosa ni...tp mmg sgt kene mengena dgn kes samosa ler.Aku dah mmg sgt nak makan samosa ayam kat klang ni,kebetulan hari khamis kene balik sendiri naik bas,coz kete tersadi kat bengkel lagi...masa tunggu bas tu aku dah "berkarang" sampai klang nak singgah gerai samosa....terus terliuq,sampai kt klang lak da kul 7.30 mlm...gerai samosa da tutup...selalu cam tu la...sebab gerai samosa ni kat klang so agak susah sket nak mendapatkan samosa..plus..makcik samosa ni x rajin meniaga setiap hari...(dr dulu mcm tu,tp x tau la skang).Aku pun pujuk hati...x perla,bukan rezeki aku nak mkan samosa.

  Tapi org kata kalau dah rezeki kan...Hari jumaat aku ngan en asben cuti,pegi bank...kete kat bengkel lagi,naik motor la tawaf shah alam...punyalah azab u oll...aku da x larat,tiba-tiba en asben cakap kiter mkn nasik minang kat klang...dlm penat bersinar2 mata aku...dlm hati "samosa ayam"...aku tau la selera minang laki aku klau nak p mkan kat klang tu...kat emporium klng tu la....so kitorg pun shoot g klang.

  Hehe...beli 2 ketul,lepas makan nasi aku kenyang so simpan la kuih tu...sayang lak nak makan habes...sampai kat umah dok sebok sembang ngan mama aku lupa jap pasal samosa...bila teringat aku turun nak p amik...korg tau apa jadi?...meh aku bagi tau...en.asben perantam 2 ketul sekali habes...dier tgh on9 dlm bilik..dlm ekon lak tu...of cos le lpar,die bedal sampai x sedar habes da...sayu hati aku,terus menangis tau x...menangis yg tersesak2 tu...terkujat en asben..."erk...i x sengaja"...dan aku sgt sedih...betul2 sedih.Aku nangis betul....en.asben sarong suar terus kuar p beli...aku terus bersedih bukan marah dier semata pasal samosa tu ok aku nangis sebab....

  1. aku nak sgt makan...sebab nak mencari selalu jgn harap...


  2. aku beli 2 ajer..


  3. maser aku sedar da habis,da kul 6.30...sellu kul 7 kedai dier da tutup,takot kalau en asben ruhing p beli pun x dapat....


  4. sabtu public holiday,ahad dier cuti...so bile aku nak mendapat lagi...nak tunggu kebetulan p kesana pun amik masa agak berbulan ok....

  Tapi bila en.suami kuar rasa serba salah lak...tp nak jugak kuih tu....1 jam lepas tu en.suami balik dgn 5 ketul kuih samosa aku...aku sedih gak...terharu ok...sebab rezeki aku dpt mkn....rezeki en asben da kul 7 lebih pun makcik tu masih goreng yang baru....haaa...kan aku dah kata...kalau rezeki aku ada...inyaallah aku dapat....pada en suami...aku say "thank u dear..."..berbunga 2 hati makan samosa ayam aku...5 ketul kau....siap tanyer..."naper x beli lebih...kalau dier goreng banyak,bukan senang nak suh u p beli..."ayat bersambuang...dier jeling aku...diam,jgn cakap paper lagi.Nanti dier jadi hijau...saper nak jawab...hehe

  what eve it is....i luv u dear...i know u love me too....sebenarnyer dier terkejut sebab aku x pernah nak nangis bagai kalau dia habeskan aper aku nak makan,tu pun tindakan spontan dier...terus kuar g beli....hehe...korang2 sila tahu...samosa ayam tu feveret aku,dah lame carik lak tu...harus la aku bertukar cengeng on the spot....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...